Ledende innen franchisekunnskap siden 1987 - Ring 9201 2000

Artikler

  • EU

    Europa-parlamentet ønsker harmonisert franchiselovgivning

    Børge Nilssen, Effectum Franchise Consulting EU har vært og er viktig for utviklingen av bruk av franchisemetoden i hele Europa, også i Norge. Allerede i 1990 satte EUs gruppeunntak for franchising en tydeligere ramme omkring franchise. Sannsynligvis vil lovgivningen i EU igjen sette rammene. Mitt …

    Les mer →
  • IMG 9371

    Krav om tydelige juridiske rammer for franchise!

    Etter å ha arbeidet med franchise i Norge siden 1972 må jeg innrømme det! NÅ er det behov for tydelige juridiske rammer for bruk av franchisemetoden i Norge! På grunn av manglende rammer kan enhver etablere et franchisesystem på sine egne premisser uten overhode forstå suksessfaktorene …

    Les mer →
  • Fee 2 E1477579404651

    Konsekvenser 2….

    Den andre parten i et franchisesamarbeid er franchisetakeren. Vellykkede og fornøyde franchisetakere er det beste tegnet på at franchisegivers franchisesystem er vellykket. En vellykket franchisetaker er en person som har investert i og driver sin egen lokale virksomhet, selv om han eller hun ikke er …

    Les mer →
  • Julehus2

    God jul og et godt nytt år.

    Ønsker alle mine kontakter en riktig god jul og et spennende nytt år. Tiden vi er inne i er en tid for endringer. Effectum har i mange år, siden 1987, bidratt til kunnskap og utvikling av franchise i Norge. Som pensjonist ønske jeg fortsatt å …

    Les mer →
  • Best Dårligst

    Konsekvenser..

    De fleste franchisegivere har som regel ærlige hensikter med å etablere et franchisekonsept og bygge det ut gjennom lokale personer som investerer sin tid og egne penger i å drive sin lokale franchise. Resultatet blir et voksende franchisesystem med mange lokale enheter, fornøyde kunder, fornøyde …

    Les mer →
  • Odd Hederspris

    Manglende kunnskap om franchise?

    Etter mer enn 30 års arbeid med franchise er det godt å kunne trekke frem gode eksempler på bruk av franchisemetoden. De gode eksemplene veier godt opp for hovedproblemet, mangel på kunnskap som jeg kommer tilbake til på slutten av innlegget. Norsk Franchise er en …

    Les mer →
  • Vinn Vinn

    Norsk Franchise fokuserer på rollene i samarbeidet.

    Under illustrasjonen VINN-VINN setter Norsk Franchise på sitt årlige arrangement 21.september fokus på etisk bruk av franchisemetoden. Franchise er både en metode for etablering av levedyktige konsepter på nye markeder og for personer som ønsker å starte egen virksomhet. Skal dette over tid lykkes, må …

    Les mer →
  • Logoer

    Hva er det med franchise….

    Det er et faktum at franchisemetoden har hatt stor påvirkning på utviklingen i norsk dagligvarehandel siden slutten av 70 tallet og frem til i dag. Fra mer enn 5000 mer eller mindre selvstendige kjøpmenn til i dag 3814 butikker organisert i 3 hovedgrupper, Rema, Coop …

    Les mer →
  • Kommunikasjon 3

    God kommunikasjon, grunnlaget for å overleve!

    I samarbeid med Norsk Franchise og Oslo Handelsstand Forening arrangerer vi Franchisefrokost 14.februar kl 0830-1100.     Kjeder er samarbeid mellom to parter, den lokale enhetene og den sentrale enheten. Grunnlaget for samarbeidet er en ting, men det som kjennetegner et godt samarbeid er den …

    Les mer →
  • Minikurs

    Minikurs om rollene som franchisegiver og franchisetaker Franchise er en metode som stadig flere kommer i kontakt med. Minikursene gir deg overblikket! Passer for de som vurderer franchise eller i et franchisesamarbeid. Effectum gjennomfører minikurs om rollene som franchisegiver og franchisetaker. To sentrale roller i …

    Les mer →
Side 1 av 1312345»10...Siste »