Ledende innen franchisekunnskap siden 1987 - Ring 22 54 06 40

Artikler

  • Logoer

    Hva er det med franchise….

    Det er et faktum at franchisemetoden har hatt stor påvirkning på utviklingen i norsk dagligvarehandel siden slutten av 70 tallet og frem til i dag. Fra mer enn 5000 mer eller mindre selvstendige kjøpmenn til i dag 3814 butikker organisert i 3 hovedgrupper, Rema, Coop …

    Read More →
  • Kommunikasjon 3

    God kommunikasjon, grunnlaget for å overleve!

    I samarbeid med Norsk Franchise og Oslo Handelsstand Forening arrangerer vi Franchisefrokost 14.februar kl 0830-1100.     Kjeder er samarbeid mellom to parter, den lokale enhetene og den sentrale enheten. Grunnlaget for samarbeidet er en ting, men det som kjennetegner et godt samarbeid er den …

    Read More →
  • Minikurs

    Minikurs om rollene som franchisegiver og franchisetaker Franchise er en metode som stadig flere kommer i kontakt med. Minikursene gir deg overblikket! Passer for de som vurderer franchise eller i et franchisesamarbeid. Effectum gjennomfører minikurs om rollene som franchisegiver og franchisetaker. To sentrale roller i …

    Read More →
  • Det Optimale

    Det optimale franchisesamarbeidet

    Franchisesamarbeidet har siden starten i 1950-årene utviklet seg dramatisk. Fra den enkle modellen om at franchisegiver eier konseptet og franchisetaker gjennom en rettighet eier. etablerer og driver sin egen lokale virksomhet, har vi nå en helt annen eiersituasjon i samarbeidet. Den optimale franchisegiver forstår sitt ansvar …

    Read More →
  • Balanse E1471869962522

    Trenger vi en egen franchiselov i Norge?

    Er det virkelig slik at Norges vel 25.000 franchisetakere trenger en egen lov for å beskytte seg for urimelige avtaler og utnyttelse i samarbeidet med sin alltid betydelig større parter, franchisegiveren? Er det virkelig slik at ansatte hos franchisetakerne ikke har noen innflytelse på sin …

    Read More →
  • Win Win

    Muligheter og utfordringer

    Effectum har gitt råd og veiledet kunder i bruk av franchisemetoden i snart 30 år. Disse årene har overbevist oss om at franchise er en god metode for samarbeid mellom selvstendige parter, hvis den benyttes på en riktig måte. Hva kjennertegner så riktig måte? -Et …

    Read More →
  • Franchise I Norge

    En liten historiefortelling

    Det er ved runding av milepeler det er behov å løfte blikket og se både fremover og bakover. Den nye redaktøren av Kjedemagasinet har utfordret meg til å skrive en annerledes artikkel om franchise, etter å ha skrevet en artikkel i hvert nummer nesten siden oppstarten …

    Read More →
  • Espen

    Godt franchisesystem!

    I Finansavisen onsdag 3.februar kunne vi se Espen Hem Jakobsens brede smil og lese om Jobzones gledelige resultater både for hele 2014 og spesielt første måned i 2016. Espen uttaler til finansavisen: Overskuddsdeling er nøkkelen – Franchisemodellen og vi er villige til å dele overskuddet …

    Read More →
  • NFF 160

    Franchisefrokost 12.februar kl. 0830-11.00

    Del erfaringer direkte med de operative i franchisesystemer! NFF er opptatt av å vise at franchisemetodens virkelige verdi synes gjennom arbeidet med å rekruttere, etabler og sette franchisetakerne i stand til å skape sin egen virksomhet gjennom fornøyde kunder og egen lønnsomhet. MØT: Regiondirektør Oslo …

    Read More →
  • ScanStockPhoto Image 3099068

    Franchise skaper arbeidsplasser!

    I disse omstillingstider ropes det etter nye arbeidsplasser. Franchisemetoden har i de siste 50 år vist seg som en effektiv metode for å skape nye arbeidsplasser. For innovatørene som må ivareta markedsmulighetene med sitt forretningskonsept ved å dekke nye markedsområder. For de som ikke er gründere og bare …

    Read More →
Page 1 of 1212345»10...Last »