Ledende innen franchisekunnskap siden 1987 - Ring 9201 2000

Artikler

  • Ide

    Utvikling av et franchisekonsept

    Utvikling av et franchisekonseptet kan skje fra mange utgangspunkter. – Egen ide med behov for å komme igang – Driver lokal virksomhet med behov for å vokse – Nettverk av lokale enheter med behov for å konsolidere og vokse Utgangspunktet kan virke forskjellig, men i …

    Les mer →
  • Hvordan vinne dine franchisetakeres hjerte og oppmerksomhet?

    Franchise er et samarbeid i evighetens perspektiv. Hvor lang denne evigheten skal være i ditt konsept er avhengig av franchisegivers innsats og franchisetakers forpliktelse. Her er noen tips som kan hjelpe: Koble samme ditt varemerke og din kultur! Hvordan kan vi best kommuniserer og binde …

    Les mer →
  • ScanStockPhoto Image 160923

    Verdien av fellesskapet

    Rema 1000 har avholdt sitt Riksmøte i Trondheim med 1000 kjøpmenn fra Norge og Danmark. I Riksmøtet blir vinnere identifisert og hedret. Kiwis samlingssted for å hedre medarbeider og kjøpmenn er Kiwiaden. Kongressen i Statoil Bensinstasjoner er et høydepunkt for forhandlerne og gir de minner de …

    Les mer →
  • Franchise Ill

    Statusbilde av norsk franchise mai 2011

    Sist publisert i Kjedemagasinet nr.4 2011 Det skjer mye på franchisefronten og jeg forsøker her å gi et statusbilde; På den ene siden har næringslivet, etter hvert innenfor alle bransjer, forstått at de i sitt strategiske arbeid må ta med franchisemetoden som en mulighet. Dette …

    Les mer →
  • Langert2

    Bli vant til radikal åpenhet, sier MCDonalds CRS sjef

    Børge Nilssen Effectum Franchise Consulting CSR er på alles lepper, både i det offentlige og i det private næringsliv. I franchise har vi lenge snakket om åpenhet mellom franchisegiver og franchisetaker, en oppgave det fortsatt gjenstår arbeid på. Dette er en del av CSR som er …

    Les mer →
  • Tre sider av franchisemetoden

    Børge Nilssen Effectum Franchise Consulting Mai 2011 Franchisetakeren Franchise er først og fremst en metode for personer som ønsker å arbeide for selg selv, være sin egen herre, tjene penger på sin egen arbeidskraft og drive sin egen virksomhet. De vil kjenne på tilfredsstillelsen som …

    Les mer →
  • Franchisesystemer

    24774 Franchisebrands globalt!

    Effectum kan presentere en oversikt over Franchisebrands globalt. Uttrykket Franchise-brands beskriver at et franchisesystem naturlig nok identifiseres med varemerket. Oversikten er satt sammen av tilgjengelige data fra flere kilder. Dessverre er kildene av variende kvalitet , fra Norge bare Effectum selv, basert på undersøkelsen fra …

    Les mer →
  • ScanStockPhoto Image 792094

    Hva gjør en konseptrådgiver god?

    Effectum Franchise Consulting Børge Nilssen Jeg bruker betegnelsen konseptrådgiver, eller driftsrådgiver som betegnelse på de personer som skal bistå franchisetaker til å nå sine målsettinger i etablering og drift av konseptet og i tillegg kvalitetssikre bruken av varemerke og konsept. I et årelangt samarbeid med …

    Les mer →
  • Rekruttering av franchisetakere

    Rekruttering av franchisetakere er, etter å ha testet og dokumentert et levedyktig franchisekonsept, den viktigste oppgaven for franchisegiver. Hva og hvordan skal franchisegiver gjøre det for til enhver tid ha kandidater til eksisterende og fremtidige lokale enheter? Jeg vil her sette opp noen klare sjekkpunkter …

    Les mer →
  • Fri Og Frank

    Fri og frank!

    Ordet franchise betyr opprinnelig frihet og kommer fra det franske begrepet franko, tilsammen blir det FRI OG FRANK! For meg som har åndet og levet med franchisebegrepet så lenge er det enkelt å falle i filosofiske betraktninger omkring et så fint uttrykk. Skal vi våge …

    Les mer →
Side 10 av 13« Første...«89101112»...Siste »