Ledende innen franchisekunnskap siden 1987 - Ring 9201 2000

Artikler

  • Franchisetakere

    Franchisetakeren

    Vi har tidligere sett på viktige elementer i franchise som franchisegiver og franchisen. Denne gangen skal vi se på franchisetakeren. Den tradisjonelle franchisetaker er en person som ønsker å starte egen virksomhet, for å skape sin egen og oftest sin families arbeidsplass. Fortsatt danne denne …

    Les mer →
  • Swedbank Test

    Franchisemiljøet i Norge

      Franchise er i alle land vurdert og anerkjent som en effektiv metode for å skape arbeidsplasser. Senest opplevde jeg konsernsjefen i Swedbank, Michael Wolf  stå frem på en konferanse i Stockholm. Han og hans bank arbeider for å fremme franchise som et viktig verktøy for å …

    Les mer →
  • Bilde 1

    Franchisen

    Denne artikkelen handler om det aller viktigste i et franchisesystem; franchisen. Franchisen er den lokale enheten som franchisetaker driver som selvstendig næringsdrivende. Franchisen er den lokale Rema 1000 butikken, den lokale McDonalds restauranten, det lokale If Forsikrings­senter, den lokale Vita Veritas representant og mange mange …

    Les mer →
  • Franchiserådgiver

    Effectum i Habberstad

    Effectum ble startet av Børge og Sølvi Nilssen i 1987. De siste 27 årene har vi arbeidet med kunder innen franchise og bygget opp en unik kompetanse innen bruk av franchisemetoden. Effectums «mission» har siden Børge møtte franchise i 1972 vært: Spre kunnskap om franchise …

    Les mer →
  • BI Nydalen016 Ole Walter Jacobsen

    Franchisekompetanse!

    Etter å ha arbeidet med franchise i Norge siden 1972 er det i 2014 en glede å kunne melde at Handelshøyskolen BI fra høsten 2014 planlegger å gjennomføre et høyskolekurs i Franchise i  Bachelorstudiet.  Studiet gir 7.5 vekttall.  Den svenske franchisemisjonæren Herbert Giesen som i 1972 …

    Les mer →
  • INTERNETT ADFERD

    Kundekommunikasjon

    Philip Kotler, guru innen markedsføring, lærte oss på 70-tallet om kundeorientering. Han var tydelig på at næringslivet måtte snu seg fra produktorientering til kundeorientering. I 2014 kan vel de fleste virksomheter si at de har tatt budskapet inn over seg, men fortsatt arbeider mange med …

    Les mer →
  • Rtgh1

    En vakker jul..

    En vakker jul og et glitrende nytt år ønskes dere alle fra Effectum. Vi ser frem til nye muligheter og spennende samarbeid i 2014.  

    Les mer →
  • ScanStockPhoto Image 924266

    Status franchise 2013

    For 26 året på rad kan Effectum melde at interessen for franchise er på topp. Fremvekst av konsepter som etableres som franchisesystemer, eks. Lakkbar Import av etablerte franchisekonsepter til Norge, eks. Starbucks Konvertering av andre samarbeidsformer til franchise Konvertering fra filial til franchise, eks Rimi …

    Les mer →
  • Umoe Star1

    Master Franchise rettigheter

    Franchise er en betegnelse på samarbeid mellom selvstendige parter. Metoden har gjennom de siste 50 årene vist seg å være den mest robuste formen på dette området. Dette skyldes først og frem de mange gode bevis på at metoden skaper merverdier for partene, og ikke …

    Les mer →
  • Consept

    Verdien av et konsept vs driftsform

    I diskusjonene omkring handel av varer og tjenester kommer driftsformen ofte i fokus. Drives de lokale enhetene som egeneide, franchise eller i fellesskap med den lokale driver? Det er Effectum Franchise Consultings klare oppfatning og erfaring at driftsformen er underordnet hvis ikke konseptet er tydelig. …

    Les mer →
Side 5 av 13« Første...«34567»10...Siste »