Tilbake til røttene

Sitat fra DN i dag 21.5.2021:

"Mens Trond Bentestuen kom fra DNB med organisatorisk og finansiell kompetanse, er Kristiansen kjent som en brobygger til kjøpmennene, som er sentrale i Remas franchisemodell.

Kristiansen sier det er denne modellen som er selve Rema-filosofien. 

– Vi skal legge til rette for at kjøpmennene skal kunne drive gode og lønnsomme butikker, selv om vi er en stor kjede, sier han. 

I 2018 rykket flere tidligere suksesskjøpmenn ut mot dagligvarekjedens strategi. Rema-ledelsen avviste kritikken med at de hadde dårligere innkjøpsbetingelser enn konkurrentene. 

– Det skulle bare mangle at kjøpmenn ikke mener noe. Jeg føler selv at jeg har en bra dialog med kjøpmenn, og som sjef bruker jeg mesteparten av tiden på å reise rundt og besøke butikker. Da snapper jeg opp misnøye før den brer seg, sier Kristiansen."