Tilbake til røttene
Sitat fra DN i dag 21.5.2021:
"Mens Trond Bentestuen kom fra DNB med organisatorisk og finansiell kompetanse, er Kristiansen kjent som en brobygger til kjøpmennene, som er sentrale i Remas franchisemodell.
Kristiansen sier det er denne modellen som er selve Rema-filosofien.
– Vi skal legge til rette for at kjøpmennene skal kunne drive gode og lønnsomme butikker, selv om vi er en stor kjede, sier han.
I 2018 rykket flere tidligere suksesskjøpmenn ut mot dagligvarekjedens strategi. Rema-ledelsen avviste kritikken med at de hadde dårligere innkjøpsbetingelser enn konkurrentene.
– Det skulle bare mangle at kjøpmenn ikke mener noe. Jeg føler selv at jeg har en bra dialog med kjøpmenn, og som sjef bruker jeg mesteparten av tiden på å reise rundt og besøke butikker. Da snapper jeg opp misnøye før den brer seg, sier Kristiansen."